fbpx

Træning og selvbehandling.

Træn alle dine led, fødder og rygsøjle og du vil bygge et stærkt fundament!
Træningen er for dig der gerne vil føle overskud i hverdagen.
I vores samfund bliver vi alle belastet både fysisk og psykisk og behovet for kropsbevidsthed og et godt immunforsvar er stort som aldrig før.

Træningen vedligeholder kroppen og giver den det optimale udgangspunkt.

Træningsformen er svarende til at få en kropsterapibehandling efter
Body-SDS metoden og er derfor et solidt supplement til kropsterapibehandlinger.

Har du udfordringer med kropsholdningen, flad lænderyg, hyperekstension af lænderyg, manglende bevægelighed i lænderyg, dårligt kredsløb, ødemer, belastede knæ, smerter i baglår og lægmuskler, nakke og skuldre problematikker, gigt, slidgigt eller inflammation.

Så læs videre om de fysiske fordele.

Træningen styrker bevidstheden om kroppen
⁃ styrker fundamentet
⁃ Retter op på skævheder i kroppen
⁃ Forbedre organernes funktioner
⁃ Udrenser affaldsstoffer via lymfesystemet
⁃ Styrker og smidiggør leddene
⁃ Udvikler ledfornemmelse og koordination
⁃ Udvikler det optimale åndedræt

Se hvad Mai får ud af træningen.

Mai Hammer Kronback
30. april kl. 20.54

Jeg er lige startet på Body-SDS træning og det der slog mig efter første gang var, hvor stiv jeg var i mine tæer og fødder, men efter træningen bredte der sig en dejlig varme i mine fødder. Jeg kan bare mærke at træningen er god for mig. Det er som jeg løsner langsomt op over hele kroppen. Jeg vil bestemt fortsætte med træningen og glæder mig til fremskridt🤗

Vi starter med at træne fødderne og arbejder os igennem hele kroppen.

Fodtræningen styrker og smidiggør leddene samt hjælper organerne med at udrense.
Konditionsøvelserne giver dig sved på panden. Styrkeøvelserne styrker musklerne, og afspændingsøvelserne giver ro på kroppen.
Træningen foregår Live online på FaceBook i din egen komfortable stue.

Har du udfordringer med handlekraft, føler du afmagt eller uhensigtsmæssig kontrol, oversensitivitet, vrede, sårbarhed eller utilstrækkelighed. Så læs videre om hvad træningen på sigt kan hjælpe med på den psykiske side.

Fordele:
-Giver ro, bearbejder stress, angst og tilbageholdte frustrationer
-Giver mere overskud, selvtillid og selvværd
-Nedbryder negative handlingsmønstre
-Skaber større nærvær og forståelse for sig selv og andre
-Skaber tryghed og større livsglæde
-Skaber kropsbevidsthed

Læs hvad Anette Vahl får ud af træningen.

Anette Vahl
28. april kl. 17.59

Efter at have trænet Body SDS i et par måneder er jeg nu begyndt at få en god kropskontakt igen. Det nyder jeg i fulde drag og vil ikke være det foruden, så derfor vil jeg gerne fortsætte med at træne og har indbetalt for næste periode. 😀👌

Træningsformen arbejder især med at optimere kropsholdning, åndedræt og bevægelsesmønstre, hvilket fører til et bedre helbred.
Træningen er en kombination af kredsløbs-koordinations- og ledtræning/fodtræning.

En af årsagerne til, at det moderne menneske lider af belastninger i dag er, at vi har mistet kontakten til kroppen.
Vi opfatter ikke længere dens signaler og har derved mistet fornemmelsen for, hvordan kroppen skal bruges i dagligdagen.

Fodtræningen styrker og smidiggør leddene samt hjælper organerne med at udrense.
Konditionsøvelserne giver dig sved på panden. Styrkeøvelserne styrker musklerne, og afspændingsøvelserne giver ro på kroppen.
Træningen foregår Live online på FaceBook i din egen komfortable stue.

Mange har mistet fornemmelsen for kroppens behov for, optimal motion og bevægelse:
⁃ Hvordan åndedrættet skal bruges for at bearbejde stress
⁃ Alt dette giver slitage i kroppen i forbindelse med daglige aktiviteter
⁃ Stress og psykiske spændinger ophober sig i kroppen

Stavroula

Jeg hedder Stavroula Nielsen og er din personlige træner gennem dette forløb.
Jeg har mange års erfaring med træning og har siden 2017 undervist i træning og selvbehandling efter Body-SDS metoden.
Derudover tilbyder jeg også kropsterapibehandlinger og individuelle forløb fx. træning i naturen.

Testimonial: Heidi Vejlø

Hej Stavroula.
Tak for fantastisk body-sds træning HVER GANG. Det er tydeligt at træningen styrker bevægelighed og styrke i kroppen. Der er en god sammenhæng gennem øvelserne, der tilsammen påvirker hele kroppen, hvilket giver en dejlig følelse af velvære efter hver træning.
Kh Heidi Vejlø

Reaktioner på træningen.

Fysisk kan du også opleve at der forekommer forskellige reaktioner på træningen fra din krop.

Man kan opleve at det gør ondt.
-Det kan vække spændinger man ikke har mærket før, og kan give smerter i en periode.


Her er du meget velkommen til at kontakte mig.


Psykisk kan du opleve at det er ubehageligt at opleve kroppens begrænsninger og belastninger.


-Træningen kan bevidstgøre følelser og sindstilstande, som har ligget i ens ubevidsthed.


Men til sidst og ikke mindst, så opstår der et naturligt behov for regelmæssig træning, i takt med at man oplever og mærker fordelene ved træningen.

Scroll Up

Book en tid her